, Blog
Kodex influencera
Etický kodex influencera obsahuje pravidla pro správné označování spolupráce (reklamy). Odkaz pro přihlášení ke Kodexu influencera a další informace o iniciativě Férový influencer.
K etickému Kodexu influencera se mohou připojit i zadavatelé reklamy vč. producentů/prodejců alkoholických nápojů, tabákových výrobků nebo hazardu - na stránce iniciativy Férový influencer
Rovněž je na této stránce možné podat podnět, pokud někdo zaznamenal nedodržování kodexu a/nebo neoznačování reklamy na internetu. Podněty se zabývá Komise SPIR pro samoregulaci obsahu na internetu.
Kodex influencera zveřejnilo v září 2020 Sdružení pro internetový rozvoj v České republice, z.s.p.o. (SPIR) ve spolupráci s neformálním sdružením Platforma profesionální komunikace. Čeští influenceři, zadavatelé reklamy, profesionální asociace a akademici tak šíří osvětu proti neoznačené reklamě na sociálních sítích, podporují etiku, samoregulaci a posilování marketingové gramotnosti.
#FÉROVÝINFLUENCER